Roczny Plan Pracy na rok szkolny 2024/2025
Roczny plan pracy 2024/2025
1. „Bezpieczeństwo i zdrowie ważna sprawa”
2.,,Moja Mała i Duża Ojczyzna’’
I. Tematy na rok 2024-2025
1. „Bezpieczeństwo i zdrowie ważna sprawa”
2. ,,Moja Mała i Duża Ojczyzna”
Cele dydaktyczno – wychowawcze na rok 2024/2025
1.Kształtowanie czynnej postawy wobec zagrażającego bezpieczeństwa własnego i innych.
2. Poznanie podstawowych zasad i obowiązków pieszego uczestnika ruchu drogowego, sposobów bezpiecznego zachowania się na drodze.
3. Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
4. Budowanie świadomości lokalnej kultury.
5. Uczenie szacunku do Ojczyzny, własnego dziedzictwa kulturowego, systemu wartości, zwyczajów i tradycji.
6.. Odnoszenie się z szacunkiem do symboli narodowych.
7. Poznanie swojej ,,Małej ojczyzny’’.
Zadania dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze na rok 2024/2025
Lp | Propozycje do zadania Rocznego Planu Pracy: „Bezpieczeństwo i zdrowie ważna sprawa” | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
Lp | Propozycje zadań do tematu Planu Rocznego: |
1. | „Kodeks przedszkolaka”- zawarcie umów z dziećmi dotyczących zasad bezpieczeństwa w sali, na placu zabaw, na boisku szkolnym, na spacerze |
2. | Zapoznanie przedszkolaków z oznakowaniem drogi ewakuacyjnej w przedszkolu- udział w próbnym alarmie. |
3. | Spotkania z policjantem dotyczące bezpieczeństwa na co dzień. |
4. | Warsztaty dla dzieci z pierwszej pomocy przedmedycznej. |
5. | „Pamiętamy o bezpieczeństwie”. Pogadanki dotyczące zasad bezpieczeństwa obowiązujących na boisku, placu zabaw, spacerach, wycieczkach, wyjściach poza teren przedszkola. |
6. | Przesiewowe badania wzroku u dzieci. |
7. | ,, Kolorowo na talerzu” – przygotowanie przez dzieci zdrowych kanapek, soków, sałatek. Zajęcia o tematyce prozdrowotnej. |
8. | ,, Ruch to zdrowie” – zorganizowanie zajęć o tematyce sportowej, rozmowy z dziećmi na temat wpływu codziennego ruchu na zdrowie. |
Lp | Propozycje do zadania Rocznego Planu Pracy: „Moja mała i duża ojczyzna”
|
1. | „Ja i moja rodzina” prowadzenie zajęć skupiających się wokół tematyki rodziny. Poznanie znaczenia słowa „rodzina”. – Rozmowy na temat podziału ról w rodzinie, codziennych obowiązkach członków rodziny. – Rozmowy na temat zawodów- opowiadanie o pracy rodziców i dziadków w oparciu o informacje zebrane w domu. – Rysowanie portretów rodziców i dziadków. – Udział członków rodziny w przygotowanych w przedszkolu uroczystościach (Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny) |
2. | „Tradycje w mojej rodzinie” prowadzenie zajęć dotyczących: – Rozmów na temat zwyczajów dotyczących świąt (Boże Narodzenie, Wielkanoc). – Tradycja przygotowywania regionalnych potraw świątecznych. – Przygotowanie ozdób świątecznych na kiermasze. – Poznanie literatury o tematyce związanej z obchodami świąt. – Gromadzenie informacji zaczerpniętych od dziadków, rodziców na temat wróżb andrzejkowych, lania wosku i zabaw andrzejkowych w dawnych czasach. – Wypowiedzi na temat tradycji świątecznych w domach dzieci. |
3. | „Pamiątki rodzinne” – Oglądanie albumów rodzinnych, fotografii. – Wykonanie „Małego drzewa genealogicznego” – Rozmowy na temat przeszłości, teraźniejszości i planów na przyszłość (kim będę, jak dorosnę). |
4. | „Moja miejscowość” wyjaśnienie znaczenia nazwy miejscowości „Pawłowice”, zapoznanie z herbem, zapoznanie z położeniem miejscowości na mapie Polski. |
5. | „Zabytki, ciekawe miejsca Pawłowic” konkurs plastyczny dla dzieci i ich rodziców. |
6. | „Ciekawe miejsca” zwiedzanie miejsc ważnych dla mieszkańców: Urząd Gminy, bank, piekarnia, poczta, apteka. Cmentarz- Grób Nieznanego Żołnierza (Starszaki) |
7. | „Ciekawi ludzie” zapraszanie do przedszkola osób związanych z miejscowością |
8. | Obchody Dnia Górnika |
9. | „Przyroda wokół nas” – Przyroda wokół nas i formy jej ochrony: spacery i wycieczki po bliższej i dalszej okolicy. – Wycieczka do pobliskiego parku, inhalatorium, nad staw. |
10. | „Spotkanie z Folklorem” Nawiązanie współpracy z GCK, udział dzieci w warsztatach organizowanych przez panią D. Brandys, izba regionalna. |
11. | „Z wizytą w bibliotece” udział dzieci w aktywnościach organizowanych przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Pawłowicach. |
12. | Wycieczka do Kopalni Węgla Kamiennego KWK Pniówek w Pawłowicach. |
13. | Polska – moja Ojczyzna. Zapoznanie z polskimi legendami. |
14. | Mój kraj- Polska. – Zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie. – Zapoznanie z symbolami państwowymi: flagą, godłem, hymnem. – Poznanie tradycji związanych z obchodami świąt państwowych 11 listopada, święta majowe |
15. | Polska na mapie. – Wskazywanie na mapie Polski. – Wskazywanie na mapie stolicy Polski – Warszawy, – Wskazywanie na mapie największej rzeki – Wisły, Morza Bałtyckiego, terenów górskich |
16. | Stolica Polski – Warszawa – „Poznajemy naszą stolicę”- słuchanie legendy o Warszawie. Zapoznanie z herbem miasta Warszawy. „Legenda warszawska”- E. Szelburg Zarembiny. – „Warszawa dawniej i dziś”- oglądanie zdjęć, ilustracji, widokówek przedstawiających Warszawę dawniej i dzisiejszą. |
19. | Doposażenie przedszkola w tradycyjne regionalne stroje: spódniczki, bluzki dla dziewczynek i chłopców związane z folklorem. |
II. Przedszkolny zestaw programów wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2024/2025:
Program wychowania przedszkolnego, D. Kossakowska, wyd. Podręcznikarnia (grupa Motylki, Pszczółki, Tygryski)
Zabawy z porami roku- Program wychowania przedszkolnego, I.Lewkowicz, dr A. Tworkowska-Baraniuk, wyd. Podręcznikarnia. (grupa Zajączki, Biedronki)
Między nami emotkami. Program wychowania przedszkolnego, D. Kossakowska, wyd. Podręcznikarnia (grupa Puchatki)
Nasze przedszkole. Program wychowania przedszkolnego, M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska, wyd. MAC (grupa Kangurki)
Program nauczania j. angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych, M. Boducka, wyd. Pearson;
Program Ogólnopolski ,,Spotkamy Jezusa”, ks. dr P.Płoczek, wyd. Św. Wojciech.
III. Harmonogram uroczystości i imprez przedszkolnych oraz ważne wydarzenia
w życiu przedszkolaka w roku szkolnym 2024/2025
Lp. | Tematyka | Termin |
1. | DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA | wrzesień |
2. | DZIEŃ CHŁOPAKA | wrzesień |
3. | MIKOŁAJ | grudzień |
4. | SPOTKANIA OPŁATKOWE/ JASEŁKA | grudzień |
5. | DZIEŃ BABCI I DZIADKA | styczeń |
6. | BAL PRZEBIERAŃCÓW | styczeń/luty |
7. | DZIEŃ KOBIET | marzec |
8. | PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY | marzec |
9. | ZAJĄCZEK | kwiecień |
10. | PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA | listopad |
11. | DZIEŃ RODZINY | maj/czerwiec |
12. | DZIEŃ DZIECKA | czerwiec |
13. | ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO W STARSZAKACH | czerwiec |
IV. Plan współpracy z rodzicami
Termin realizacji | Sposób realizacji |
Wrzesień |
|
Październik |
|
Listopad |
|
Grudzień |
|
Styczeń |
|
Luty |
|
Marzec |
|
Kwiecień |
|
Maj |
|
Czerwiec |
|
Cały rok |
|
V. Plan współpracy ze Szkołą Podstawową Nr 1 w Pawłowicach
Zadania i sposoby realizacji |
1. Nawiązanie kontaktu z Dyrektorem szkoły i nauczycielami klas I-III 2. Opracowanie harmonogramu całorocznej współpracy. |
1. Poznanie drogi do szkoły, oglądanie budynku szkoły i otoczenia z zewnątrz. |
1. Zwiedzanie budynku szkoły wewnątrz (sale lekcyjne, świetlica, szatnia, sala gimnastyczna, stołówka). 2. Wizyta w bibliotece szkolnej. |
1. Udział przedszkolaków w lekcji w klasie I lub II. |
VI. Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym
Zadania |
WSPÓŁPRACA Z GMINNĄ BIBLIOTEKĄ PUBLICZNĄ |
WSPÓŁPRACA Z GMINNYM OŚRODKIEM KULTURY W PAWŁOWICACH: |
GMINNY OŚRODEK SPORTU W PAWŁOWICACH |
WSPÓŁPRACA Z LOKALNYMI PLACÓWKAMI UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ |
UDZIAŁ W WYDARZENIACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ URZĄD GMINY PAWŁOWICE |
WSPÓŁPRACA ZE SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ |
